دانلود سوالات آزمون استخدامی مربی پرورشی 1403 (تاریخ و فرهنگ تمدن)

آزمون استخدامی مربی پرورشی 1403

آزمون استخدامی مربی پرورشی با عنوان مشاغل کیفیت بخشی در تاریخ 14 اردیبهشت ماه 1403 با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی برای اولین بار برگزار شد که در این آزمون 406 هزار نفر از 31 استان کشور شرکت کردند.

آزمون استخدامی مربی پرورشی در در مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می شود که معمولا سهمیه آزمون کتبی 40 درصد و سهمیه ارزیابی تکمیلی 60 درصد می باشد.

آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی برای مشاغل مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی برگزار شد که آزمون هر کدام از این مشاغل در سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم بندی شد. طبیعتا دروس حیطه عمومی و اختصاصی برای تمامی مشاغل یکسان اما حیطه تخصصی متناسب با هر شغل متفاوت بود.

برگزاری مجدد آزمون مربی پرورشی به زودی!!

به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می شود، بنابراین برای آشنایی شما داوطلبین گرامی  با سوالالت آزمون برگزار شده، در این پست به صورت اختصاصی به سوالات درس تاریخ و فرهنگ تمدن همراه با پاسخ صحیح که یکی از دروس عمومی آزمون مربی پرورشی است، پرداخته ایم.

 

دانلود رایگان سوالات درس تاریخ و فرهنگ تمدن آزمون مشاغل کیفیت بخشی 1403

منابع آزمون مشاغل کیفیت بخشی

همانطور که گفتیم آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی (مربی پرورشی) در سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی برگزار می شود که در ادامه به صورت  تفکیک شده برای هر یک از حیطه ها خلاصه مطالبی درج کرده ایم.

حیطه عمومی آزمون مشاغل کیفیت بخشی

دروس حیطه عمومی شامل: معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی، تاریخ و فرهنگ تمدن، دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی و توانایی های عمومی ذهنی است که از هر کدام از این دروس در 20 سوال در آزمون مطرح می شود.

حیطه اختصاصی آزمون مشاغل کیفیت بخشی

دروس حیطه اختصاصی شامل: تعلیم و تربیت اسلامی، اسناد و قوانین آموزش و پرورش، راهنما و فنون تربیت است که از هر کدام از این دروس در 20 سوال در آزمون مطرح می شود.

حیطه تخصصی آزمون مشاغل کیفیت بخشی

دروس حیطه تخصصی مطابق با هر رشته متفاوت است که مجموع سوالات آن در آزمون 75 سوال می باشد. 

 

 

برای دانلود سایر دروس آزمون مربی پرورشی روی لینک زیر کلیک کنید

فرنوش کاظمی
19 اردیبهشت 1403
برچسب ها :

این مقاله بدون برچسب است.