منابع ارشد علوم ورزشی 1401

بهترین منابع کارشناسی ارشد علوم ورزشی 1401

منابع ارشد علوم ورزشی 1401 در این صفحه به طور کامل و جامع برای استفاده دانشجویان و داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم ورزشی معرفی شده است و این منابع توسط رتبه های برتر تایید شده است .

 

آشنایی با رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی 1401

رشته تربیت بدنی ماهیتی میان رشته­ ای دارد که از علوم مختلف برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان استفاده می­کند. این رشته از یک سو مشتمل بر یکسری رشته ­های پایه­ ی پزشکی می­باشد.

تا جایی که فارغ التحصیل آن تا حد یک پزشکیار با جسم انسان آشنا می­ شود و از سوی دیگر بخشی از دروس این رشته شامل علوم تربیتی است تا دانشجوی این رشته با تنش و واکنش انسان­ها آشنا شود و بتواند به عنوان یک مربی با ورزشکاران یا دانش­ آموزان به درستی برخورد کند، و بالاخره یک بعد این رشته شامل علوم ورزشی می ­شود یعنی دانشجو، علوم ورزشی را به صورت علمی و عملی آموزش می­ بیند تا بتواند در رشته­ های مختلف ورزشی مهارت داشته باشد و همچنین توانایی تحقیق در علوم ورزشی را به دست بیاورد.

 

گرایش های ارشد علوم ورزشی 1401

  • فيزيولوژي ورزشی
  • بيومكانيك ورزشي رفتار حركتي
  • رفتار حرکتی 
  • آسيب شناسي ورزشي و حركات
  • مديريت ورزشي
  • روان شناسی ورزشی 

 

گرایش فيزيولوژي ورزشی ارشد مجموعه علوم ورزشی 1401

دانشجویان گرایش فيزيولوژي ورزشی با ساخت تشریحی روابط و موقعیت اندامهای مختلف بدن و عمل آنها آشنا می‌شوند و ضمن مطالعه اعمال فیزیولوژیکی بدن انسان و اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، عصبی و غیره روی فیزیولوژی اندامهای مختلف بدن به بررسی اعمال فیزیولوژیکی بدن هنگام فعالیتهای بدنی و پس از آن به چگونگی سازگاری بدن، نسبت به این فعالیتها می‌پردازند.

گرایش بيومكانيك ورزشي ارشد مجموعه علوم ورزشی 1401

این گرایش دربرگیرندۀ علوم زیستی، آناتومی، کنترل حرکتی، فیزیک، حرکت شناسی و اصول مکانیکی ارگان های بدن است. این رشته کمک زیادی به درک کیفیت مکانیکی و فرایند کنترل حرکتی در دوران زندگی و تحلیل توصیفی و کمی حرکت های پایه تا پیچیده ورزشی می کند.

گرایش رفتار حرکتی ارشد مجموعه علوم ورزشی 1401

 دانشجویان گروه رفتار حرکتی ضمن بررسی رشد و نمو و شکل‌گیری دستگاههای مختلف بدن و عوامل موثر به روی آنها، فرآیندهای رشد، توسعه و حرکات انسانی را فرا می‌گیرند. با شیوه‌های مختلف کنترلی و عوامل اثرگذار بر یادگیری مهارتهای ورزشی و حرکتی و نحوه کاربرد آنها در موقعیتها و شرایط مختلف آموزشی آشنا می‌شوند.

 

گرایش آسيب شناسي ورزشي و حركات مجموعه علوم ورزشی 1401

هدف کلی از تشکیل این گرایش تربیت فارغ‌التحصیلاتی است که بتوانند آگاهی عمومی افراد جامعه را نسبت به ضعف‌ها و عوارض جسمانی و روحی و روانی خود را بالا برده به اصلاح، ترمیم و بازتوانی اندامهای ضعیف خود از طریق حرکات مناسب و کنترل شده اقدام نمایند.

 

گرایش مديريت ورزشي علوم ورزشی 1401

اين حقيقت كه حوزه تربيت بدني و ورزش به عنوان يك تشكيلات گسترده و در عين حال پيچيده، نيازمند داشتن مديران ماهر و كارآمد در سطوح مختلف است، منجر به راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی شده است.  فارغ التحصیلان رشته کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی قادر خواهند بود تا با نگاه مدیریتی در جایگاه یک مدیر یا کارشناس ارشد ورزشی، وظایف مهمی چون سازماندهي، برنامه ريزي، هدايت و كنترل را در متن فعاليتهاي ورزشي پیاده نمایند.


دروس کارشناسی ارشد علوم ورزشی 1400

زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)- 30 سوال 

فيزيولوژي و تغذيه ورزش- 20 سوال

آمار، سنجش و اندازهگيري در تربيت بدني- 20 سوال 

حركتشناسي و بيومكانيك ورزشي : 10 سوال حرکت شناسی و 10 سوال بیومکانیک

رشد و يادگيري حركتـي : 10 سوال رشد حرکتی  و 10 سوال یادگیری حرکتی

حركات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي : 10 سوال حركات اصلاحي و 10 سوال آسيب شناسي ورزشي

مديريت سازمانها و مسابقات ورزشي 20 سوال

 

منابع ارشد علوم ورزشی 1401

در ادامه بهترین منابع ارشد مجموعه علوم ورزشی آورده شده است، در تهیه این منابع از نظرات رتبه های برتر کنکور استفاده شده است و این منابع پیشنهاد ربته های برتر کنکور است که سالیان قبل با این منابع توانسته اند رتبه های بسیار خوبی کسب کنند.

 

 

 

 

Rate this post
سجاد نظمی
11 مهر 1399
برچسب ها :

این مقاله بدون برچسب است.