گرایش هوش مصنوعی ارشد علوم کامپیوتر

تفاوت گرایش هوش مصنوعی مهندسی و علوم کامپیوتر در کنکور کارشناسی ارشد 

گرایش هوش مصنوعی ارشد علوم کامپیوتر در کنکور کارشناسی ارشد 1400 به طور کامل و جامع برای استفاده دانشجویان ارشد گروه کامپیوتر در اینجا توضیح داده شده است.

 

بررسی گرایش هوش مصنوعی در ارشد علوم کامپیوتر

وقتی صحبت از گرایش هوش مصنوعی می شود همه ذهن ها سمت ارشد مهندسی کامپیوتر می رود ، چون گرایش هوش مصنوعی یکی گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر می باشد ، اما چند سالی است که یک گرایشی تحت عنوان ، محاسبات نرم و هوش مصنوعی به گرایشی های ارشد علوم کامپیوتر اضافه شده است.

و اضافه شدن گرایش محاسبات نرم و هوش مصنوعی به گرایش های ارشد علوم کامپیوتر و با توجه به این مطالب و مباحث این دو گرایش بهم نزدیک است این سوال برای دانشجویان پیش می آید که برای ادامه گرایش هوش مصنوعی در ارشد از کدام رشته وارد شوند ، یعنی برای کنکور خود ارشد مهندسی کامپیوتر یا ارشد علوم کامپیوتر را انتخاب کنند.

 

باید اشاره کنم ، چیزی به نام هوش مصنوعی مهندسی کامپیوتر یا هوش مصنوعی علوم کامپیوتر نداریم ، هوش مصنوعی ، هوش مصنوعی است در داخل هر رشته ای که باشد ، و هوش مصنوعی تعریف شده در این دو رشته خیلی با هم تفاوت ندارند و دروس ارائه شده در داخل هر رشته در درصد بیشتری یکسان می باشد.

تفاوت گرایش هوش مصنوعی مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر

 

 

اما در خصوص کلمه محاسبات نرم در گرایش هوش مصنوعی ارشد علوم کامپیوتر گفته می شود ، به خاطر این که دانشجویان علوم کامپیوتر توانمندی ریاضیاتی بیشتری دارند وقتی مسائل هوش مصنوعی دچار پیچیدگی شد ، این مسائل در اختیار دانشجویان ارشد علوم کامپیوتر قرار می گیرد تا با پایین آوردن زمان اجرا و کم کردن پیچیدگی این مسائل را دوباره در اختیار دانشجویان ارشد مهندسی کامپیوتر قرار دهند.

 

دروس گرایش هوش مصنوعی ارشد علوم کامپیوتر 

در ادامه دروس گرایش هوش مصنوعی در داخل ارشد علوم کامپیوتر آمده است مشاهده می شود این دروس همانند دروسی است که در گرایش هوش مصنوعی مهندسی کامپیوتر وجود دارد ، سه درس داده کاوی محاسباتی ، الگوریتم های پیشرفته و هوش مصنوعی پیشرفته سه درسی هستند که از دروس الزامی هوش مصنوعی ارشد علوم کامپیوتر به حساب می آیند.

دروس گرایش هوش مصنوعی ارشد علوم کامپیوتر 

دروس گرایش ارشد هوش مصنوعی مهندسی کامپیوتر 

در ادامه دروس گرایش هوش مصنوعی در کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر را مشاهده می کنید که این دروس نیز با دروس گرایش هوش مصنوعی ارشد علوم کامپیوتر تفاوت آنچنانی ندارند، برای مشاهده دروس گرایش ارشد هوش مصنوعی مهندسی کامپیوتر کلیک کنید.

 

 


این مطالب توسط استاد سجاد نظمی ، مدرس و مشاور تخصصی کنکور ارشد – دکتری گروه کامپیوتر تهیه شده است ، جهت عضویت در کانال            تلگرامی استاد نظمی در خصوص کنکور ارشد – دکتری کامپیوتر کلیک کنید

هم چنین می توانید با شماره تماس 09124395416 از ساعت 17 الی 22 تماس گرفته و در خصوص کنکور ارشد – دکتری با استاد نظمی مشورت کنید

 

Rate this post
برچسب ها :

این مقاله بدون برچسب است.